Quantum Chromodynamics

Nie jesteś zalogowany na forum.

#1 2017-11-18 02:12:06

holon
Administrator
Dołączył: 2015-09-09
Liczba postów: 30
Windows 7Firefox 56.0

Rozwój Grawitonów a Gwiazdy Śmierci

Pomysły na zaprzęgnięcie rozwoju grawitonów do optymalizacji procesów tudzież wzmocnienia lub ulepszenia jednostek bądź budowli pojawiały się rozlicznie przez lata na forum i w Internecie. Ten post to może dla jednych odgrzewanie kartofli zamrożonych na kość. W istocie nie mylą się, gdyż wprowadzenie czegokolwiek związanego z tym badaniem to również twardy orzech do zgryzienia, lub w przypadku czworonożnych odbiorców kość. Do rzeczy... Mam kilka propozycji nie mających kolosalnego wpływu na grę i nie odwracających rozgrywki przeciwko graczom (może?)!

Spojrzenia Górnika i Flociarza na Rozwój Rozwoju Grawitonów są  zgoła inne. Jedynie badacze w ogame mogą mieć neutralny pogląd na tą zaawansowaną technologię. Właśnie – zaawansowaną lecz nie bojową, choć w istocie służy ona obecnie jedynie celom militarnym. W poprzednim rozdziale pokazałem jak można to zmienić. Uważam jednak, że pierwotna droga jest równie dobra, można jedynie zmienić pas ruchu na lewy i nabrać dużo większej szybkości.

Przypomnijmy sobie jak działa system szpiegowania wroga:
    •    BT.SZP (wr) > BT.SZP (ob) ⇒ E = nsond - (BT.SZP (wr) - BT.SZP (ob))^2    
    •    BT.SZP (wr) = BT.SZP (ob) ⇒ E = nsond
    •    BT.SZP (wr) < BT.SZP (ob) ⇒ E = nsond + (BT.SZP (wr) - BT.SZP (ob))^2

Gdzie:
    •    BT.SZP – oznacza poziom technologii szpiegowskiej (wr) - wroga, (ob) - obrońcy;
    •    nsond – oznacza ilość sond szpiegowskich;
    •    E – główna liczba szpiegowska, dla której zachodzi przyporządkowanie (zawartość raportu szpiegowskiego):

E = {e∈E: e∈(0,2) ⇔ "sur", e∈[2,3) ⇔ "sur, flt", e∈[3,4) ⇔ "sur, flt, obr", e∈[4,6) ⇔ "sur, flt, obr, bud", e∈[7,+oo) ⇔ "sur, flt, obr, bud, bad"}

Jak widać, wprowadzony zostaje pewien parametr E, którego wartości są zależne od poziomu technologii szpiegowskiej wroga i obrońcy, a kolejno jest on wykorzystywany do określenia jakie informacje trafią do raportu szpiegowskiego. Jest tutaj zawarta pewna istotna idea porównywania poziomów badań między agresorem, a ofiarą. Tą samą zasadę chciałbym zastosować w oklepanym projekcie dotyczącym księżycy i gwiazd śmierci. Przypomnijmy najpierw wzory:

Niech:
    •    ngs – oznacza ilość gwiazd śmierci;
    •    dk – oznacza średnicę księżyca:

Prawdopodobieństwo zniszczenia księżyca [%]:                     P(Ks) = (100-√(dk)) • (√(ngs))
Prawdopodobieństwo zniszczenia gwiazdy śmierci [%]:        P(Ks) = (√(dk))/2

Wręcz logicznym wydaje się, że rozwój rozwoju grawitonów powinien wpływać na ową szansę destrukcji czy to gs-a, czy moona. Wiele graczy oburza się, kiedy wspomina się o tej innowacji, mówiąc iż wszystkie parametry są bardzo dobrze wyliczone i nie powinno się w nie ingerować.  Ale czy na tym polega gra? Moim zdaniem skoro można zwiększać szansę zniszczenia księżyca, to można ją również zmniejszać. Wystarczą chęci badania RG. Po dłuższej analizie chciałbym zaproponować wzór stanowiący mnożnik podstawowego prawdopodobieństwa.

G = ∛[(1+BR.GRWT (wr))/(1+BR.GRWT (ob))]


Co zapisane w formie graficznej:

BofS

Mnożnik G stanowi pierwiastek sześcienny ze stosunku poziomu rozwoju grawitonów wroga do obrońcy powiększonych o jedność (aby nie było sytuacji dzielenia przez 0).  Na tej podstawie stwierdzamy, że im wróg będzie miał wyższy poziom tego badania, tym mnożnik G będzie większy, a co za tym idzie prawdopodobieństwo zniszczenia księżyca rośnie (wzór mnożymy przez G), a zniszczenia gwiazdy śmierci maleje (wzór dzielimy przez G), więc można zapisać:

Prawdopodobieństwo zniszczenia księżyca [%]:                     P(Ks) = G • (100-√(dk)) • (√(ngs))
Prawdopodobieństwo zniszczenia gwiazdy śmierci [%]:        P(Ks) = (√(dk))/(2G)

Zakładając że poziom rozwoju grawitonów może zdroworozsądkowo przyjmować wartości ze zbioru: BR.GRWT ∈{0,1,2,…,7,8} , można wyznaczyć ekstremalne wartości mnożnika G.

    •    min:    ∛[(1+0)/(1+8)] = ∛(1/9) ~ 0,48
    •    śr:      ∛[(1+BR.GRWT )/(1+BR.GRWT )] = ∛(1) = 1
    •    max:   ∛[(1+8)/(1+0)] = ∛(9) ~ 2,08

Z powyższego wynika, że prawdopodobieństwo można maksymalnie zwiększyć bądź zmniejszyć dwukrotnie, jednakowoż trzeba mieć na uwadze, że nie tylko jedna strona będzie chciała mieć wysoki lvl rozwoju grawitonów, dlatego dobrze zobaczyć na wykresie jak wyglądają wartości mnożnika G przy założeniu stałej wartości RG dla wroga lub obrońcy. Pokażę oba typy wykresów choć jeden jest przekształceniem odwrotnościowym drugiego.

Da różnych poziomów rozwoju grawitonów  BR.GRWT ∈ {2, 3, 5, 7}

Q-Zk

Wyjaśnienie: Przykładowo wykres 1/ (względem obrońcy) należy rozumieć tak, że obrońca ma 2lvl rozwoju grawitonów, a więc przekraczając ten poziom mnożnik G będzie większy od 1, co odczytujemy sprawdzając wartości funkcji dla wybranych x>2 gdzie x=BR.GRWT . Wykres 3/ (względem atakującego) przedstawia podobną sytuację, tyle że względem agresora, który posiada 3lvl RG. Obrońca który ma bardziej rozwinięte badanie zmniejsza prawdopodobieństwo utraty księżyca, które przykładowo dla 8lvl będzie wynosić około 0,76 prawdopodobieństwa podstawowego, zaś szansa zniszczenia gwiazdy śmierci rośnie, bo wynosi 1/0,76=1,31.

Jakie mogą być konsekwencje wprowadzenia tego udoskonalenia?

No cóż, flociarzom opłacałoby się rozwijać to badanie aby zmniejszać swoje straty w GS (maksymalnie czterokrotnie! :O) związane z procedurą zdejmowania moonów. Oczywiście to działa tak samo w odwrotną stronę, dlatego górnicy broniliby się przed tym również budując grawitony. Z pewnością nie każdemu udałoby się zdążyć wybudować satki i część niewątpliwie zostałaby zezłomowana. Summa summarum jednak byłby to motor napędowy do robienia tego badania. Niewątpliwie rzecz intratna dla GF, gdyż jak już wielokrotnie wspomniałem 6lvl procesem naturalnym robi się ponad 3 tygodnie, a w okresie wzmożonej produkcji satelit, dość trudno byłoby upilnować takie zamówienie w stoczni bez wpadki. Antymateria/Dark Matter jest tutaj niestety niezbędna, ale zbudowawszy satelity można odzyskać 75% wkładu i  przetopić surkę na astrofizykę najlepiej albo ruchomą flotę.

Osobiście nie jestem zwolennikiem dział grawitonowych czy wzmacniania siły ognia GS, ze względu na i tak przeogromną wartość podstawową. "Techy" są od zwiększania tej siły, bo przecież technologia laserowa nie wpływa na siłę ataku pancerników?

Było sporo propozycji manipulacji szybkością i współczynnikiem spalania deuteru dla GS. Trzeba taki pomysł dobrze przemyśleć, bo na speed uni GS są bardzo często w użyciu i ich jeszcze większe przyspieszenie sprawi że zamiast stanowić jądro floty będą jej trzonem. Niestety w tej kwestii potrzebuję konsultacji, gdyż od lat nie latałem. Generalizując, na zwykłych uni można to wprowadzić, ale na speedach trzeba ten dodatkowy procentaż dzielić przez akcelerację wszechświata (flotową). Jest to zawsze jakieś rozwiązanie, choć liczbowo mogłoby to słabo wyglądać. Jakkolwiek nie wyobrażam sobie sytuacji w której idę na przysłowiową dwójkę i w tym czasie zaliczam dodatkowo wlot GS-ów z sąsiedniej planety.


s test

Offline

Użytkowników czytających ten temat: 0, gości: 1
[Bot] claudebot

Stopka

Forum oparte na FluxBB

Darmowe Forum
zareklamuj-sie-za-darmo - fc - milosc-i-wladza - gs-ogame - firstclassrpg