Quantum Chromodynamics

Nie jesteś zalogowany na forum.

#1 2017-11-18 14:12:43

holon
Administrator
Dołączył: 2015-09-09
Liczba postów: 30
Windows 7Firefox 55.0

Rozwój Grawitonów a czas badań

Pomysły na zaprzęgnięcie rozwoju grawitonów do optymalizacji procesów tudzież wzmocnienia lub ulepszenia jednostek bądź budowli pojawiały się rozlicznie przez lata na forum i w Internecie. Ten post to może dla jednych odgrzewanie kartofli zamrożonych na kość. W istocie nie mylą się, gdyż wprowadzenie czegokolwiek związanego z tym badaniem to również twardy orzech do zgryzienia, lub w przypadku czworonożnych odbiorców kość. Do rzeczy... Mam kilka propozycji nie mających kolosalnego wpływu na grę i nie odwracających rozgrywki przeciwko graczom (może?)!

W tym rozdziale (ostatnim) przeanalizuję kilka ciekawych pomysłów dot. RG. Do tej pory dogodziłem Górnikom, zwiększając wydobycie w pierwszym rozdziale. Flociarzom, dając im mniejszą szansę straty GS, w rozdziale drugim. Pozostało dogodzić trzeciej kaście do której osobiście się zaliczam, jako posiadacz 7lvl rozwoju grawitonów. Otóż dość popularną propozycją na wielu forach było skracanie czasu badań. Nie wiem na jakiej zasadzie można wyjaśnić skąd się bierze ten pęd naukowców do poznawania różnorodnych dziedzin wiedzy, mając doświadczenie jedynie z polem grawitacyjnym. Kiedy o tym myślę, faktycznie mam pustkę w głowie, ale pomysł jest praktyczny. Załóżmy, że na każdy poziom rozwoju grawitonów czas badań byłby skracany o 5-10%. Taka liniowa zależność była najczęściej proponowanym rozwiązaniem. Niestety, liniowość powoduje iż cena rozwoju grawitonów nie odzwierciedla korzyści płynących z rozwoju tej technologii. To znaczy, że zarówno 1lvl jak i 8lvl zmniejszą czas o te kilka procent. Spójrzmy w istocie na liczby, gdzie T - czas końcowy, t - czas podstawowy, n= BR.GRWT - poziom rozwoju grawitonów, wtedy:

T = t • (100% – x% • n)

    np. x%=10%

n=1             n=2            n=3            n=4            n=5                n=6                n=7               ...
T = t •0,9    T = t •0,8    T = t •0,7    T = t •0,6    T = t •0,5       T = t •0,4        T=t •0,3        ...

Oczywiście nikt nie rozbudowałby rozwoju grawitonów do 10lvl aby czas całkowicie wyzerować. Powtarzam - skracanie czasu nie powinno być liniowe! Powiedzmy że każdy kolejny poziom rozwoju grawitonów zmniejszałby czas o 15-25% dotychczasowego, podobnie jak połączenie bonusów: badawczego i technokraty, które odliczają czas kolejno po sobie (0,75•0,75). Spójrzmy ponownie na liczby aby zobaczyć wyższość takiej metody:

T = t • (100% – x%)^n

           –15%                          –20%                              –25%
    T = t • 0,85^n               T = t  • 0,8^n                  T = t • 0,75^n
    n=1  ⇒  T=0,850t            n=1  ⇒  T=0,800t             n=1  ⇒  T=0,750t     
    n=2  ⇒  T=0,773t            n=2  ⇒  T=0,640t             n=2  ⇒  T=0,563t     
    n=3  ⇒  T=0,614t            n=3  ⇒  T=0,512t             n=3  ⇒  T=0,422t     
    n=4  ⇒  T=0,522t            n=4  ⇒  T=0,410t             n=4  ⇒  T=0,316t     
    n=5  ⇒  T=0,444t            n=5  ⇒  T=0,328t             n=5  ⇒  T=0,237t     
    n=6  ⇒  T=0,377t            n=6  ⇒  T=0,262t             n=6  ⇒  T=0,178t     
    n=7  ⇒  T=0,321t            n=7  ⇒  T=0,210t             n=7  ⇒  T=0,133t   
    n=8  ⇒  T=0,272t            n=8  ⇒  T=0,168t             n=8  ⇒  T=0,100t     
    n=9  ⇒  T=0,232t            n=9  ⇒  T=0,134t             n=9  ⇒  T=0,075t

Jak widać, każdy kolejny pozom zmniejsza o x% ⋲ {15%, 20%, 25%} czas poprzedniego. W zapisie rekurencyjnym wygląda to następująco, gdzie n= BR.GRWT - poziom rozwoju grawitonów:

    T0 =t
    Tn = Tn–1 • (100% – x%)

Taki wzór pozwala na zmniejszanie czasu nieliniowo, ale pojawia się bardzo istotny problem, otóż wyższe lvl RG powinny skracać czas badań więcej niż początkowe poziomy rozwoju grawitonów. Obecny wzór działa zupełnie na odwrót, co jest niedopuszczalne!

Proponuję więc, aby na każdy kolejny poziom RG czas był skracany o dodatkowe np.  5% więcej od poprzedniego poziomu RG. W zapisie rekurencyjnym wygląda to następująco:

    T0 =t
    Tn = Tn–1 • (100% – x% • n)

Wzór wygląda podobnie do pierwszego, jednak rozumieć go należy zupełnie inaczej. Dla danego poziomu rozwoju grawitonów wartość procentowa o którą czas zostaje skrócony rośnie liniowo (100% – x% • n). Obliczony procent zostaje odliczony od poprzedniego czasu, czyli dla (n–1), gdzie n oznacza poziom rozwoju grawitonów. Jest to idea połączenia wzoru pierwszego z drugim, co w ostatecznym rozrachunku prowadzi do poszukiwanej zależności. Dla x% = 5%:

Można zapisać ciąg skróceń: {100%, 95%, 90%, 85%, ..., (100%-5%•BR.GRWT )}.
Lub już bez zapisu procentowego:  {1, 0.95, 0.9, 0.85,..., (1-0.05•BR.GRWT )}.

Jak widać, aby czas stał się ujemny potrzeba by 20lvl RG, co jest niemożliwe do osiągnięcia.

Aby obliczyć o ile sumarycznie procent zostanie skrócone badanie, należy pomnożyć kolejne wyrazy ciągu, a więc kolejne czasy począwszy od T0 =t, a skończywszy na  Tn :

T(n)= T0 • T1 • T2 •…• Tn–1 • Tn

Czyli dla założonego przykładu w którym x% = 5%, mamy:

T(n) = t • (0,95)•(0,9)•(0,85)•… •(1-0.05(n–1))•(1-0.05n)

Niestety nie można tego zapisać stosując zwykłe działania matematyczne, dlatego posłużę się jedynie skróconym zapisem przy pomocy dużego operatora Π.

sD3Z

Wartości nowo wprowadzonej funkcji T(n)/t  można zamieścić w tabelce:

    •    Dla T(0)/t=1,00000:         Skrócenie o 00,0% na 0lvl RG        
    •    Dla T(1)/t=0,95000:         Skrócenie o 05,0% na 1lvl RG   
    •    Dla T(2)/t=0,88500:         Skrócenie o 11,5% na 2lvl RG   
    •    Dla T(3)/t=0,72675:         Skrócenie o 27,3% na 3lvl RG   
    •    Dla T(4)/t=0,58140:         Skrócenie o 41,9% na 4lvl RG   
    •    Dla T(5)/t=0,43605:         Skrócenie o 56,4% na 5lvl RG   
    •    Dla T(6)/t=0,30524:         Skrócenie o 69,5% na 6lvl RG
    •    Dla T(7)/t=0,19840:         Skrócenie o 80,2% na 7lvl RG        
    •    Dla T(8)/t=0,11904:         Skrócenie o 88,1% na 8lvl RG   
    •    Dla T(9)/t=0,06547:         Skrócenie o 93,5% na 9lvl RG

Tabela pokazuje, jak bardzo czas badań zostaje skrócony. Co więcej, wyższe lvl dają mniej niż początkowe, a to wszystko za sprawą zbyt dużego procentu początkowego równego 5%.  Do otrzymanego czasu należy jeszcze dodać poprawkę na technokratę oraz bonus badawczy, które stałyby się nieistotne gdyby wprowadzono tak dużą redukcję czasu. Okazuje się, że najlepsze i racjonalne wyniki dają wejściowe procenty z zakresu 2%<x<3%, które jednocześnie spełniają postawiony warunek – im wyższa cena badania tym większy wpływ na czas badania.

HrZO

Wnioski:

Skracanie czasu badań na dalekim etapie gry, kiedy trzeba zbudować astrofizykę na 23lvl lub technologię plazmową na 20lvl, staje się bardo pożądaną rzeczą. Warto do powyższych rozważań doliczyć technokratę, przemnażając przez 0,75. Można także uwzględnić bonus badawczy i technokratę mnożąc przez 0,75 • 0,75=0,5625. Założyłem, że optymalny poziom rozwoju grawitonów to 7lvl wtedy w przypadku (2% | 3%) mamy:

-2%
0,554162 • 0,75=0,415600         Czas skrócony o 58,4% (7lvl RG + Technokrata lub Bonus Badawczy)                        
0,554162 • 0,5625=0,3117         Czas skrócony o 68,6% (7lvl RG + Technokrata + Bonus Badawczy)   
__________________
-3%
0,402053 • 0,75=0,301500         Czas skrócony o 70% (7lvl RG + Technokrata lub Bonus Badawczy)                        
0,402053 • 0,5625=0,2261         Czas skrócony o 77,4% (7lvl RG + Technokrata + Bonus Badawczy)
Podsumowanie:

Po przeanalizowaniu możliwych dwóch sposobów skracania czasu - linowego o x% na poziom oraz stałego polegającego na skracaniu kolejno x% razy na poziom dochodzimy do wniosku, że najlepszym rozwiązaniem jest połączenie tych obu metod, tak aby x% rosło liniowo wraz ze wzrostem poziomu rozwoju grawitonów i było odliczane od każdego kolejnego czasu oddzielnie.

Ustaliłem także, że zbyt zbytnio nie ułatwić gry, jak również nie sprawić, żeby ta innowacja była bezużyteczna optymalnym procentem jest:

x%=2%

Wynika to z faktu możliwości doliczenia bonusu badawczego i technokraty którzy dodatkowo skrócą czas o 43,75% lub oddzielnie o 25%. Nie będę powtarzał ogólnego wzoru, gdyż jest on już zapisany. Zobaczmy jak będzie on wyglądał u boku już istniejącej formuły na czas badań:

Jeśli formuła podstawowa na t , ma postać:

CQOVS

Przyjmując oznaczenia:
    BMSBN – oznacza poziom MSBN;
    BR.GRWT – oznacza poziom rozwoju grawitonów;
    nm , nk – oznacza ilości metalu i kryształu;
    ΣPlab – sumę poziomów badawczych laboratoriów w zależności od MSBN;
    Vuni – prędkość ekonomi  na uniwersum.

Czyli po wstawieniu t  do funkcji czasu T(n) i wyszczególnieniu symboli otrzymujemy taki wzór:

oPuB

Co stanowi ogólną i ostateczną postać pozwalającą na znalezienie dowolnego czasu badania. Choć wydawać by się mogło, że jest to bardzo skomplikowana formuła, to zarówno wzór  na podstawowy czas t , zawierający sumę poziomów badawczych laboratoriów oznaczonych jako  ΣPlab jest ogólnie rozumiany, tak i również dobrze opisana funkcja T(n) nie jest już tajemnicą.

    T(0) = T0 = t
    T(n)= T0 • T1 • T2 •…• Tn

To w postaci rozpisanej rozumiemy wzór jako iloczyny:

k1Fg

Czas można skrócić maksymalnie dla 9lvl RG + technokrata+bonus badawczy do ~21,5% t czasu podstawowego, czyli o około:  ~78,5% .


s test

Offline

Użytkowników czytających ten temat: 0, gości: 1
[Bot] claudebot

Stopka

Forum oparte na FluxBB

Darmowe Forum
likecraft - milosc-i-wladza - fc - gs-ogame - elitearmy