Quantum Chromodynamics

Nie jesteś zalogowany na forum.

#1 2017-12-31 00:00:10

holon
Administrator
Dołączył: 2015-09-09
Liczba postów: 30
Windows 7Firefox 55.0

Kalkulator handlowo-czasowy

Już pierwszy post w tym dziale dotyczył właśnie tego kalkulatora, służącego do wyliczania najkrótszego czasu gromadzenia surowców z uwzględnieniem wyboru i rodzaju handlu. Jest to potężne narzędzie, w które powinien być zaopatrzony każdy gracz, który planując kolejny ruch liczy się z tym, że do jego realizacji potrzebuje konkretnej ilości czasu.

W ostatnich dniach roku 2017 postanowiłem zaktualizować starą wersję v12.5 (http://qcd.4ra.pl/viewtopic.php?id=16), cieszącą się niestety złą sławą, a to za sprawą skomplikowanego i mało intuicyjnego interfejsu jak również symboliki i zagmatwanych opisów. Nie brak też było śmieciowych wyliczeń. Wszystkie te usterki zostały zażegnane w najnowszej wersji v13.0, a ponadto zostały dodane nowe opcje i udogodnienia.

Diametralną zmianą jest rezygnacja z kalkulacji wydobycia, jak to miało miejsce w starej wersji, na rzecz innego arkusza, który to wydobycie liczy, jak również amortyzację, koszta i wiele innych. Mówię w tej chwili o kalkulatorze chemikosa, aktualnie v1.71.

Kalkulator chemikosa v1.71: https://megawrzuta.pl/download/fcef7714 … b3e54.html

Mój arkusz zajmuje się obliczaniem tego, czego chemikos nie uwzględnił, a ja opracowałem przed laty.

Kalkulator handlowo-czasowy holona v13.0: https://drive.google.com/file/d/1c4IedF … sp=sharing

Poniżej widok na nowy wygląd kalkulatora:

uc?id=1bgR6b4IFGJ4wp_6whDtsvvn67W_h5zq7

Generalnie zasada działania się nie zmieniła:

  • Uzupełniamy tylko żółte pola;

  • Uzupełniamy tabelkę przeliczników zgodnie z instrukcją;

  • Wpisujemy ilości surowców do zgromadzenia;

  • Uzupełniamy pole surowców aktualnie posiadanych;

  • Jeżeli w wydobyciu uwzględniamy farmy iderów i ekspedycje, to wypełniamy dodatkowe pola;

  • Dostosowujemy stosunki wymiany surowców bz;

  • Wyłączamy niekorzystne wymiany handlowe spośród 6 dostępnych.

Jako że jest to dodatek do arkusza chemikosa, kalkulator ten nie będzie działał samodzielnie. Z tego względu należy te dwa arkusze połączyć ze sobą. Można to zrobić na dwa sposoby:

  • Połączenie ścieżką - polega na przechowywaniu oddzielnych plików i połączeniu komórek wydobycia kalkulatora holona ścieżką dostępu do arkusza chemikosa;

  • Scalenie plików - przenosimy dodatek holona do arkusza chemikosa używając opcji przenieś. W żadnym razie nie kopiujemy komórek i wklejamy w arkuszu chemikosa, gdyż otrzymany arkusz będzie odwoływał się do wyjściowego (nadal będą 2 pliki).

Poniższy tutorial filmowy (YouTube) poinstruuje jak należy to zrobić prawidłowo.

https://www.youtube.com/watch?v=c5-M4b6MjL0

Jestem pewien, że ten projekt będzie szczególne skuteczny w ułatwianiu sobie życia. Poświęciłem na rozwój kilkanaście dni lecz myślę, iż warto było takiego poświęcenia. Celem jest scentralizowanie wszystkiego do jednego pliku i mam nadzieję, że najlepiej właśnie wspólnie z chemikosem podołamy zadaniu.


Linki zewnętrzne:
Arkusz liczący wydobycie i amortyzację (forum): https://board.pl.ogame.gameforge.com/in … /?pageNo=1
Matematyczna podstawa dodatku holona https://drive.google.com/file/d/0B3eZ9U … sp=sharing


s test

Offline

Użytkowników czytających ten temat: 0, gości: 1
[Bot] ClaudeBot

Stopka

Forum oparte na FluxBB

Darmowe Forum
advancedmc - haszyk - riverdmta - bitcoin - easyminecraft